Nieuws

Overstap naar elektronisch dienstencheques – einde papieren cheques vanaf 01/01/2025

 

 

Beste klant,

 

De regering besloot eerder dit jaar dat de papieren dienstencheques tegen 01/01/2025 zullen verdwijnen.

 

Vanaf 2025 kunnen er enkel nog elektronische dienstencheques aangekocht worden. Dienstencheques die niet tijdig gebruikt worden, kunnen zo automatisch terugbetaald worden aan de gebruiker. Digitaal minder vaardige klanten zullen ook eenvoudiger een beroep kunnen doen op hulp van een kennis of familielid om dienstencheques aan te kopen.

 

Er wordt een laagdrempeliger, vlotter en eenvoudiger systeem toegepast vanaf 01/01/2025.

 

U kan de overstap op elk moment maken naar de elektronische cheques via uw Sodexo account of door volgende link te openen: Formulaire de SAV (vlaanderen.be)


De elektronische cheques zijn:

 

  • Veiliger en makkelijker in gebruik : U beheert de cheques online, dus kan u ze niet verliezen en kunnen ze niet gestolen worden.
  • Minder risico op vervallen cheques : De oudste cheques worden het eerst gebruikt en uit uw online portefeuille gehaald.
  • U hebt de garantie dat uw dienstencheques aan alle voorwaarden voldoen.
  • Onmiddellijk na uw bestelling beschikbaar – er kan op dezelfde manier besteld worden (zelfde rekeningnummer en zelfde mededeling zowel voor de papieren als de elektronische cheques)
  • U ontvangt een herinneringsmail 1 maand voor een dienstencheque vervalt.

 

Wat moet ik doen om over te schakelen?

 

  • U vult het formulier in de bijlage in door uw persoonsgegevens door te geven. U dient ook uw rijksregisternummer of INSZ nummer te noteren op het document. U vindt dit nummer op de achterzijde van uw identiteistkaart – de eerste nummerreeks (11 getallen) die u ziet op de bovenzijde van uw identiteitskaart.
  • U kruist de optie elektronische dienstencheques aan op het document.
  • U dateert en handtekent het document.
  • U verzend het document met de post of per mail via een bijlage op de vermelde adressen.

 

OF

 

 

U kan gebruik maken van o.a. een ID lezer of de it’s me app.

 

  • U duidt op de homepage de optie elektronische cheques aan.

 

Indien u overschakelt, graag een seintje vanaf wanneer de wijziging mag ingaan zodat we op onze administratie de wijzigingen ook kunnen zetten in onze systemen.

 

Hetzelfde geldt ook als de cheques overgeschakeld worden van de ene naam op de andere naam van een gebruiker.

 

Tip! Best niet wachten tot het laatste moment – indien u vragen heeft kan u terecht bij de gebruikerszone Pluxee – 02 401 31 30.

 

Omwille van privacyredenen kan onze administratie u niet assisteren bij wijzigingen in de beveiligde zone.

 

 Wij danken u voor uw medewerking - Het WIT team